Anafylaktický šok, pomoc při mimořádných událostech na anafylaktický šok


Anafylaxe - vlastně ohrožuje život, který se vyvíjí akutní závažné patologický stav, který je hlavním důvodem opakovaném styku s konkrétním alergenem provokovat. Téměř každá látka dostane do těla (potraviny, bodnutí hmyzem, pyl, atd), může způsobit anafylaktický šok. Tato podmínka je nejvíce ohrožující komplikace alergií na léky, jak je v přibližně 15% případů smrti.
Anafylaxe - akutní alergické reakce okamžitého typu, ve kterém je protilátka fúzní + antigen, vede k uvolnění do krevního oběhu dietní-jako bradykinin, serotonin a histamin, které způsobují křeč svalstva vnitřních orgánů, zlomit v malých krevních cévách krevního oběhu a zvýšení propustnosti krevních cév systém. V důsledku toho se krev začíná hromadit na periferii, padající krevní tlak na mozku a vnitřních orgánů nedosáhne dostatečné množství kyslíku, který je dodáván ztrátu vědomí.


Anafylaktický šok z raného kontaktu s alergenem provokovat dochází (rozvoj), od několika sekund až dvě hodiny. Pokud má pacient vysokou mírou senzibilizace, pak žádná vstupní metoda či alergen dávka nehraje rozhodující roli. Nicméně, více alergenní dávka léku, tím déle a dochází k němu těžší šok.
S anafylaktický šok mohou čelit v každodenním životě, v zásadě každá osoba v každém období života. To může někdy dojít v důsledku užívat jakýkoliv lék (často antibiotika), po anestezii v zubní ordinaci, poté, co byl pokousán hmyzem, nebo v procesu degustace exotické jídlo. Z jiné alergické reakce anafylaktický šok primárně různé závažnosti onemocnění. Naštěstí pro alerhetykiv, neznamená to, že je vždy fatální anafylaktické reakce, jako je tomu v případě, že včasné adekvátní zdravotní péče většina z těchto reakcí vyřešen bezpečně. Nicméně, lidé se stěhoval alespoň jednou anafylaktický šok v budoucnu by měl vždy u sebe pas s alergiemi", Který bude upřesněn přesnou příčinu, co je tato reakce byla zaznamenána, a stříkačka s adrenalinu (adrenalin), v případě opakovaných epizod anafylaxe

Anafylaxe - Příznaky


Stupeň závažnosti klinického obrazu anafylaxe, závisí na rychlosti dysfunkce mozku vaskulární kolaps.
Pro mírné anafylaxe (pěstování od několika minut až dvě hodiny) se vyznačuje následujícími příznaky: rostoucí slabost, bolesti hlavy, nepříjemný pocit v různých částech těla, pocit horečky, tachykardie, hypotenze, závratě, rýmy, kýchání, svědění, zarudnutí kůže.

Pro středně těžké až těžké anafylaxe vyznačuje podrobnější klinického obrazu: zánět spojivek, toksydermiya, angioedém, stomatitida, porušování tsyrkulyatornыe - nízký krevní tlak, bolest srdce, arytmie, bušení srdce, těžká slabost, agitace, úzkost, rozmazané vidění, bledý, třes, strach ze smrti, ztráta sluchu, studený pot vlhká, hluk a zvonění v mé hlavě, mdloby. Na pozadí těchto projevů může vyvinout obstrukční syndrom typu z astmatických záchvatů přítomnost gastrointestinální (ostré bolesti břicha, krev ve stolici, průjem nečistot, nateklý jazyk, abdominální distenze, nevolnost, zvracení) a ledvin (polyurie, močení) syndromy a vznik cyanózy.

U těžkých stupňů anafylaxe pozorován rozvoj blesk kolaps (náhlého snížení krevního tlaku, nitkovitý puls, cyanóza, bledost), koma (ztráta vědomí s myyazytsilnym močení a defekace), žáci rozšířené, žádná reakce na světlo. V případě dalšího poklesu krevního tlaku, pulsu a krevního tlaku jsou již definována, zastaví srdce, dýchání se zastaví.
Možné varianty anafylaktický šok, tam, kde je drtivá porážka:

• nervový systém. V doprovodu rozvojem silné bolesti hlavy, parestézie, hyperestezie, nevolnost, křeče myyazytsilnoyi defekace a močení, ztráta vědomí z epileptických klinických projevů
• kůže. Ukazuje nesnesitelné svědění, kopřivky, angioedému otekaom, hyperémie
• Heart. Projevuje vývoj vzor infarktu myokardu nebo akutní myokarditidě
• Dýchací. Vzhledem k tomu, otokem hrtanu, pozměněny propustnost vzhledem k horních cest dýchacích se vyvíjí asfyxie

Potenciální alergeny, které mohou způsobit anafylaktický šok, očkovací látky, neprůhledné látky, anestetika, antibiotika, nesteroidní protizánětlivé léky. Příčinou anafylaktický šok může být dokonce alergen-specifickou imunitní terapie nebo kožních testů alergie. Anafylaxe často se vyvíjí pod vlivem potravinové alergeny (mořské ryby, arašídy, etc.). Nejčastější příčinou tohoto stavu je kousání hmyz

Anafylaxe - první pomoc


1. V žádném případě by měl zavolat sanitku, stejně jako v anafylaktického šoku je zde vysoké riziko srdeční zástavy nebo dýchání, takže pacienti potřebují lékařský dohled a povinnou léčbu drogové závislosti

2. Pokud osoba pozorované ztrátu vědomí, že nedýchá, před příchodem nouze (protože to nemůže dělat to!) Pokud samostatně provádět kardiopulmonální resuscitaci. Ve většině případů, to zachrání život

3. Je-li pacient při vědomí a dýchá, musí to být správný závěr:
• Pokud je v mysli, ale domnívá se, potíže s dýcháním, měl by poskytovat pozice sklápěcí sedadlo nebo
• V případě stížností závažné slabosti, pacient by měl být kladen na rovném povrchu, položil nohy válcovaný deku nebo polštář

4. Pokud je to možné, by měl být odstraněn z těla způsobené anafylaktického šoku alergen
5. Pokud šok byla způsobena použitím jakéhokoli výrobku, z úst pacienta, ujistěte se, že odstranili případné zbytky
6. Pokud anafylaktický šok přinesl včelí žihadlo, měli byste se pokusit odstranit z kousnutí zůstal tam žihadlo
Pomoc s anafylaktického šoku by měla být dána okamžitě, protože i momentální zpoždění nebo zmatenost lékařem může způsobit smrt pacienta

Co kdyby anafylaxe kdysi byl?
1. Lékař by měl znát přesnou příčinu tohoto stavu. Pokud by to bylo lékařské lék, jeho jméno a pamatovat navždy na přijetí do nemocnice nebo na dalších možných kontaktech s lékařským personálem by měla vždy oznámit alergickou reakci na léky dané. Pokud alergen dodány potraviny by měly být zcela vidyazykatysya jak z něho az produktů, u nichž je přítomen i malé částky

2. Ti nejbližší náchylné k anafylaxe člověka se musí naučit rozpoznat včas první příznaky již začaly alergickou reakci v případě těchto příznaků okamžitě volat pomoc při mimořádných událostech
3. Přátelé a příbuzní pacienta se musí naučit vést serdechno0lehochnuyu jednotce intenzivní péče, protože to je často jedinou šancí na přežití
4. V některých případech, může být poučen, aby se provádět vždy s tzv "pas alergie" a adrenalin injekční stříkačku. Přátelé a / nebo rodinní příslušníci by měli vždy vědět, kde to je a jak ji používat

Další články k tématu:
1. Alergie voda alergie 2. Drug